Vánoční nálada !

Vánoce jsou za dveřmi a já začínám mít vánoční náladu, což znamená , že si pouštím vánoční písničky, zpívám si vánoční písničky, sháním dárky na vánoce a připravuji se na chladné počasí, které nemám zrovna v lásce! Sice je teprve listopad ale skoro za měsíc tu bude zima! Zatím je to dost předčasné, ale v tomto článku bych chtěl zavzpomínat na to, jak jsem prožíval vánoce , když jsem byl ještě malý kluk! 




Prosinec byl pro mě velice kouzelný, všude sníh a zdravý čerstvý vzduch, stále jsem chodil ven a stavěl si bunkry ve sněhu, sněhuláky a kouloval jsem se s kamarády! To bylo ještě to nádherné nevinné dětství kdy jsme netrávili  24/7 na mobilu! Ty dny mi ubíhaly rychle ale čím víc se blížily vánoce, tím pomalu mi to ubíhalo. Miloval jsem pečení cukroví, protože jsme pekli celá rodina a vždy jsme se u toho nasmáli, každý rok jsem říkal mamce ať upeče karamelové košíčky, které byly a jsou moje nejoblíbenějším cukrovím.  Vždy den před vánoci, jsme já a mamka zdobili vánoční stromeček, a taťka s bráchou si dělali svoje věci, nikdy jsem nevěděl co dělají, protože jsem byl zažraný do zdobení! Po dozdobení stromečku, jsme si pouštěli pohádky, které hrály v televizi, na ty pohádky bych se dokázal dívat furt! Ještě ten den k nám přijela Babička s Dědou a užívali jsme si s nimi vánoční chvilky. Každou noc před vánoci, mám to i teď, jsem nikdy nemohl usnout, jelikož jsem se strašně těšil! Ale vždy jsem nějakým zázrakem usnul 😄. Na štědrý den  jsme všichni jen odpočívali a koukali se na pohádky a čekali do pěti hodin, nějak kolem čtvrté hodiny jsme šli vařit večeři, která vždy byla hotová do pěti. Ještě před večeří jsme se převlékli do slavnostního oblečení a sedli jsme si ke stolu, na večeři jsme vždy měli smaženého lososa a kapra s bramborovým salátem, večeří jsme vždy začínali krekrem s medem, polévkou a "hlavním chodem". Po večeři jsme se s bráchou vždy museli schovat do pokojíčku a sledovat z okna Ježíška, jak nám nese dárky! musím se přiznat, že v jednu dobu jsem na něj doopravdy věřil, protože když jsme vyhlíželi Ježíška z okna, tak jsem viděl padat hvězdu a myslel jsem si že to je Ježíšek. S bráchou jsme čekali, dokud nezazvoní zvoneček, byl to takový signál, aby jsme mohli odejít z pokoje a jít ke stromečku, kde byly všechny dárky! Vždy jsem se na dárky vrhnul a začal je rozbalovat. Po rozbalení všech dárků jsme vše uklidili a šli jsme si s bráchou hrát do pokoje!


Komentáře