Jak na vánoční Atmosféru.

Sedím doma v kabátu ve 20°C a přemýšlím nad vánocemi a přemýšlím nad tímto článkem, který mi dává pořádně zabrat, nevím jak určité věty poskládat aby dávaly smysl a aby se to dalo číst, mimo to mě napadají další články, které si píšu do svého sešitku na nápady, chytám se každé nitky inspirace jenže...

První Vánoce slavili v Římě, historicky je za vznik Vánoc možné považovat období na přelomu třetího a čtvrtého století, protože první zmínky jsou řeckém kalendáři Furia Dyonisia Philocata z roku 354. kalendář ale vznikl mnohem dříve, a tak je možné usuzovat , že první Vánoce se v Římě slavily kolem roku 330.

Co mně opravdu pomáhá abych se na vánoce pořádně naladil, tak je hudba. Hudba je nedílnou součástí nás všech. Už od začátku Listopadu si pouštím vánoční písničky nebo koledy. Hudba je první krok, jak si pořádně užít Vánoce a celé vánoční svátky. Moje nejoblíbenější jsou spíše ty zahraniční písničky, jako je Jingle Bells, Last Christmas, Santa's coming for us a All i want for christmas is You , samozřejmě poslouchám i ty české a pro mě letošní Hit Vánoc je Ewa Farná Vánoce na míru. Dekorace samozřejmě nesmí chybět v žádné domácnosti, teprve dekorace mi připomínají, že jsou Vánoce už tady, andílci, sněhuláci a mnoho jiných, které musí zdobit vaši domácnost nebo třeba nemáš rád "kýčovité" ozdoby ,stačí jen když si někde připneš světýlka a budeš se nad nimi rozplývat, jako by to bylo něco úžasného, přesně tohle já dělám, koukám se na světýlka a připomínám si jaké byly vánoce minulý rok a přitom mám slzy v očích.

Vánoční trhy, punče, horké nápoje, tohle k vánocům patří. Nejvíce mám rád, když jdeme jen tak na  procházku a po procházce navštívíme nějakou kavárnu nebo restauraci, kde se můžeme pořádně zahřát. Vánoční nákupy prostě musí být , je jedno jestli nákupy dárku nebo dekorací ale nejdůležitější je strávit společné chvíle s rodinou!

Filmy s vánoční tématikou, já sice filmy moc v televizi nemusím, ale když už jsou ty vánoce , tak se vždy kouknu na nějaký ten film, mé nejoblíbenější filmy jsou : Shrek, Tři oříšky pro popelku, Doba Ledová a mnoho dalších. Cukroví, vždy celá rodina pečeme cukroví společně,  pečeme pouze tři druhy, nejčastěji perníčky, marokánky a Sádlové bobky.


Vánoce miluji a doufám, že i ty, čím jsem starší tak mi nejde o ty dárky, ale spíš o ty chvíle strávené s rodinou.



 

Komentáře